11 Fitnesstrackers aanbevolen door atleten

0
fitnesstrackers

Als het gaat om het volgen van je gezondheid en trainingen, zijn er twee categorieën wearables om uit te kiezen: fitnesstrackers en slimme horloges. De beste fitnesstrackers houden voornamelijk je gezondheid en welzijn in de gaten en volgen zaken als slaap, hartslag, stappen en trainingen. De meeste slimme horloges kunnen gezondheid en fitness volgen, maar hebben ook smartphonefuncties, zoals sms’en, bellen en andere app-integraties.

“Als je alleen je gezondheid en training wilt volgen of niet op een ander apparaat met de wereld wilt zijn verbonden, dan zou ik zeggen: ga voor de fitnesstracker”. “Als je dezelfde mogelijkheden van een telefoon wilt, maar dan in horlogevorm, dan zou ik voor een smartwatch gaan.”

Je wilt ook rekening houden met je doel en primaire activiteiten – als je voornamelijk hardloopt, dan is het kopen van een horloge dat bedoeld is voor hardlopen en met ingebouwde gps en echt specifieke run-tracking-statistieken wellicht de juiste tracker voor jou. Als je voornamelijk krachttraining of HIIT-lessen volgt, heb je misschien geen GPS nodig en heb je misschien de voorkeur aan een tracker met modi om deze specifieke soorten trainingen te volgen. Of misschien zwem je en moet het horloge waterdicht zijn en ronden bijhouden, of wil je gewoon je muziek vanaf je tracker kunnen bedienen. Ontwerp kan ook voor jou van belang zijn.

Uiteindelijk wilt je er ook voor zorgen dat je tracker comfortabel aanvoelt tijdens je trainingen en de activiteit die je aan het doen bent niet hindert. “Als iets ongemakkelijk of omvangrijk is om in te trainen, wil je het waarschijnlijk afdoen tijdens het sporten, wat het doel verslaat.

Een ding om in gedachten te houden bij het opzetten van een fitnesstracker, is dat deze tool je uiteindelijk moet helpen en niet om je te schamen.

1

Polar Unite Waterproof Fitness Watch

De Polar Unite Watterproof Fitness Watch heeft een indrukwekkende batterijduur van 50 uur, een kleurentouchscreen, slaap-tracking en een herstelfunctie. Het horloge geeft je ook aangepaste trainingsaanbevelingen, afhankelijk van je herstelniveau, en leidt je er direct doorheen op de wijzerplaat.

2

Garmin Forerunner 235

Garmin Forerunner horloges staan bekend als solide hardloophorloges met lage franjes die doen wat je nodig hebt zonder de zaken ingewikkelder te maken. Veel gebruiken houden van dit horloge “omdat het niet zo kieskeurig en datagestuurd is als sommige van de andere Garmin-modellen.” Als je iemand bent die vastloopt door te veel gegevens, zul je waarderen hoe deze zich richt op tempo, afstand, hartslag , de basis, maar soms is het alle informatie die je echt nodig hebt.

3

Polar H10 hartslagmeter

De Polar H10 is een hartslagmeter met borstband, die de elektrische activiteit in je hart meet op dezelfde manier als een elektrocardiogram (ECG), zijn meestal nauwkeuriger dan de hartslagmeters die zijn ingebouwd in horloges en polsbandjes, die optische sensoren (lampjes) gebruiken om de bloedstroom te detecteren . Er was in het verleden ook enige scepsis over hoe nauwkeurig polsmonitors zijn voor mensen met een sterk gepigmenteerde huid, dus is er meer vertrouwen in borstbanden.

De H10 maakt verbinding met andere trackers, fitness-apps en fitnessapparatuur en de Polar Beat-app, zodat je deze kunt gebruiken om je hartslag en trainingsvoortgang bij te houden, zoals jij dat wilt.

MobileMobile

4

Fitbit Charge 4

Een ingebouwde gps voor het volgen van buitentraining en integratie met Spotify maken deze tracker favoriet voor hardlopen en dagelijks gebruik.

De Charge 4 heeft een behoorlijk lange batterijduur (ongeveer een week) en slaap-tracking, als dat iets is waar je zin in hebt. Veel gebruikers, gebruikt de Charge 4 specifiek om slaapgewoontes te volgen en om hartslag tijdens trainingen te volgen.

5

Garmin Forerunner 935

Deze tracker is geweldig voor meer gevorderde hardlopers die hun hardlooptechniek willen analyseren en weten wat ze met die info moeten doen. Veel vrouwelijke gebruikers, gebruiken het voor trainingen, hartslag in rust, om menstruatie en meer bij te houden. Dit horloge is misschien overdreven voor sommige hardlopers, maar als je last hebt van blessures of meer gegevens van je trainingen wilt zien, is dit misschien de tracker voor jou. Het geeft ook inzicht in de trainingsstatus en laat je weten of wat je doet productief, onderhoudend, pieken, onproductief is, te veel, herstellend of afleidend is. Dit in combinatie met hun zevendaagse trainingsbelastingindicator kan je helpen bij het plannen van succesvolle trainingen en herstel.

6

Garmin Forerunner 245

De Forerunner 245 is vergelijkbaar met de 235, maar bevat nog een paar statistieken voor mensen die meer weten over wetenschappelijke statistieken (oh, en het heeft ook de capaciteit om maximaal 500 nummers tegelijkertijd op te slaan). De meeste gebruikers vinden het geweldig dat de Forerunner 245 de tempogegevens direct op het scherm in realtime laat zien, evenals een samenvatting van je fitnessniveaus als de run voorbij is.

7

Fitbit Sense 

Onze content creator heeft onlangs een upgrade uitgevoerd van de Fitbit Ionic naar de nieuwe Fitbit Sense en was opgetogen over de reeks trackingfuncties, waaronder hartslagvariatie (de tijd tussen hartslagen, waarbij een hoger aantal kan worden gekoppeld aan betere gezondheidsmaatregelen), ademhalingssnelheid, huidtemperatuur (weergegeven als een afwijking van je basislijn, die wordt verzameld tijdens de eerste drie nachten dat je het horloge draagt) en zuurstofverzadiging.

Hij merkte de nauwkeurigheid op bij het tellen van stappen en afstand, en vooral bij slaap. Zoals veel trackers, geeft het je een slaapscore, en hij vind het fijn dat het gedetailleerd wordt met statistieken over de tijd die je doorbrengt in lichte slaap, diepe slaap en REM-slaap, plus de tijd die je wakker doorbrengt (wat volgens hem over het algemeen supergevoelig is) . “Ik heb gemerkt dat de hartslag in rust in slaap bijzonder nuttig is om te controleren”, zegt hij, “aangezien ik heb gemerkt dat ik de neiging heb om meer tijd in slaap door te brengen dan mijn hartslag in rust, hoe meer gestrest ik ben of hoe meer ik overboord ga. trainingen zonder voldoende herstel mogelijk te maken. “

8

Fitbit Ace 2 Activity Tracker

Als je iets heel eenvoudigs wilt om je stappen bij te houden en het idee niet leuk vindt iets om je pols te dragen, raden we de Fitbit Ace 2 aan. Ja, het is voor kinderen, maar je kunt het verwijderen van de polsband en in je zak doen.

9

Apple Watch 6

Voor sommige atleten is het essentieel om een tracker te hebben die ook dienst doet als smartwatch. “Ons leven is erg druk en het is erg nuttig om te weten of iemand belt of sms’t en zelfs onderweg je e-mails op je horloge kan bekijken.

Het horloge heeft ook verschillende trainingsmodus om nauwkeurig bij te houden welke activiteit je ook doet, en houdt de bewegingsdoelen gedurende de dag bij.

10

Coros Apex Pro Premium Multisport GPS Watch

Met een batterijduur van 40 uur (bij gebruik van de GPS) en een duurzaam en gebruiksvriendelijk touchscreen, is de Apex Pro een multisporthorloge met de functies en duurzaamheid die nodig zijn om ultramarathons en Ironmans aan te kunnen.

Het horloge kan eenvoudig worden gesynchroniseerd met de Coros-app, die alle informatie biedt die je ooit zou willen hebben: snelheid, afstand, tempo, hoogte, kaartprofiel, VO2max en nog veel meer.” Het heeft zelfs een bloedzuurstofmonitoringfunctie om je te vertellen hoe ke lichaam aan hoogte acclimatiseert en wanneer je moet afdalen, plus een modus om nauwkeurig tracktrainingen te meten (die de neiging hebben om GPS-horloges voor een lus te gooien).

11

Garmin Fēnix 6 Sapphire

De Fēnix 6 is misschien wel de meest opgevoerde tracker van Garmin. De meeste gebruikers, vinden het geweldig hoeveel gegevens het je geeft. “Het wordt gesynchroniseerd met Training Peaks en Garmin Connect om mijn conditie bij te houden voor verschillende activiteiten zoals gym, wandelen, yoga, wandelen; het telt stappen, meet slaap en vertelt je zelfs het weer en wanneer zonsondergang is. “Voor fietsen maakt het via Bluetooth verbinding met je power cranks en hartslagmeter, en kan het specifieke trainingen leveren voor training. Je krijgt hiermee een beter totaalbeeld van je energie in plaats van alleen een fietscomputer. Het is ook gewoon leuk om mee te spelen en dingen als herstel en VO2max te bekijken (wat in wezen een maatstaf is voor je uithoudingsvermogen). .

Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here