5 Manieren om je immuunsysteem te versterken

0
Gezond eten voor een betere immuunsysteem

Als het gaat om persoonlijk streven naar gezondheid, valt niet te ontkennen dat een versterkt immuunsysteem mensen gelukkig en gezond kan maken. In dit artikel geven we je 5 beste manieren om de natuurlijke afweer van je lichaam te versterken, zodat je het hele jaar door gezond en gelukkig blijft!

Eet vruchten en groenten

Behalve dat het heerlijk is, zijn de voordelen van het eten van de fruit en groenten talrijk. Een dieet dat rijk is aan vruchten en groenten is een dieet dat je lichaam voorziet van alle voedingsstoffen die het nodig heeft om goed te functioneren. Van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine A en D (A komt voor in zoete aardappel en D in melk) is bijvoorbeeld aangetoond dat ze een positieve invloed hebben op de immuunrespons van je lichaam!

Als je met een calorietekort eet of simpelweg niet de middelen hebt om de fruit en groeten te eten, is multivitamines supplemeten een aanrader. Suppletie met een multivitamine zal zeker de gaten opvullen om ervoor te zorgen dat je lichaam alles krijgt wat het nodig heeft.

Top 3 beste multivitaminen

Train, maar niet teveel

Lichaamsbeweging bevordert niet alleen een gezond lichaam en een gezonde geest, het helpt ook je immuniteit. Hoewel de exacte redenen waarom dit het geval is niet duidelijk zijn, hebben algemene studies aangetoond dat regelmatige lichaamsbeweging de immuunrespons helpt versterken. Let er wel op dat overdrijven het tegenovergestelde effect heeft. Te veel lichaamsbeweging vermindert je immuniteit.

Zorg ervoor dat je de juiste supplementen gebruikt wanneer je traint. Bcaa bevordert gezonde hydratatieniveaus en bestrijdt vermoeidheid.

Top 3 beste BCAA’s

Geef prioriteit aan rust

De voordelen van voldoende slaap , voor de meeste mensen ongeveer 7-8 uur per nacht – zijn talrijk, met als belangrijkste de herstellende voordelen van slaap. Als je niet voldoende slaapt, word je niet alleen sneller ziek wanneer je wordt blootgesteld aan een virus, maar het remt ook het vermogen van je lichaam om te herstellen.

House Of Nutrition - Sportvoeding en Fitnessaccessoires

Neem de tijd om te ontstressen

Een toename van fysieke en mentale stress verhoogt direct de productie van cortisol, een stresshormoon, door het lichaam. Langdurige blootstelling aan cortisol heeft niet alleen een negatieve invloed op je metabolisme, het onderdrukt ook je immuunsysteem, waardoor je sneller ziek wordt. Bestrijd potentiële stressfactoren door regelmatig deel te nemen aan activiteiten die je leuk vindt, en maak elke dag wat tijd vrij om te ontspannen en te ontstressen!

SelectSelect

Doe meer dingen die je gelukkig maken

Een gelukkig lichaam is een gezond lichaam! Studies tonen aan dat een depressieve geest leidt tot een depressief immuunsysteem. Ga de strijd aan met de somberheid en vul je leven met dingen die je gelukkig maken om ervoor te zorgen dat je immuunsysteem in topvorm blijft.

Hoewel er geen zekere manier is om ziekte te voorkomen, zal het volgen van deze tips niet alleen je immuunsysteem helpen (je wordt minder vaak ziek!), maar het kan ook de duur en de ernst van ziekte verkorten als het toch gebeurt.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here