5 supplementen om meer spieren op te bouwen

0
5 top beste supplementen
5 top beste supplementen

Als er een belangrijk onderdeel is op gebied bij bodybuilding, zijn het supplementen.

Je hebt bodybuilders die bij erbij zweren en je hebt degenen die denken dat de hele industrie troep is.

Er zijn ook enkele leden die geloven dat elk supplement op de markt steroïden bevat.

Tip – Neem nooit een aankoopbeslissing op basis van de naam en productbeschrijving. Dat is het deel van het label dat speciaal is ontworpen om het product aan u te verkopen. Laat u ook niet overtuigen om een product te kopen, vooral omdat uw favoriete professionele bodybuilder het promoot.

Controleer de ingrediënten op de achterkant van het label. Kopieer de naam van het hoofdingrediënt en zoek op Google om te zoeken naar een betrouwbare informatiebron. Zoek naar wetenschappelijk onderzoek dat de effectiviteit ervan ondersteunt.

Elk ingrediënt moet duidelijk worden vermeld, de dosering moet duidelijk worden vermeld en het voedingsteam moet alle ingrediënten in het product specificeren. Nogmaals, zoek naar de ingrediënten waar u niet zeker van bent, het product zelf of zelfs het bedrijf om het daadwerkelijke gebruik van het product duidelijk te begrijpen.

Laten we eens kijken naar de supplementen die volgens nuttig zijn voor elk bodybuilding-programma en hoe ze te stapelen. Dit zijn de soorten supplementen die echt helpen de spiergroei te vergroten.

Eiwitpoeders

Dit is in wezen een aanvulling die altijd werkt.

Waarom?

Eiwit is de belangrijkste macronutriënt die verantwoordelijk is voor het vergroten van de spiermassa. En poedervorm is gewoon een gemaksproduct waarmee u snel, gemakkelijk te maken en gemakkelijk hoogwaardige eiwitten en calorieën kunt consumeren, waardoor u uw dagelijkse eiwitdoelen haalt. Dat is alles wat deze aanvulling is. De beste poeders gebruiken hoogwaardige eiwitbronnen zoals whey en caseïne of een combinatie van beide. Whey staat bekend als een snel verteerbaar eiwit, terwijl caseïne een langzamer verterend eiwit is.

Persoonlijk raak ik daar niet te ver in betrokken, want eigenlijk is het enige tijdsbestek waar dat van belang is wanneer je slaapt – je wilt een langzaam verteerbaar eiwit om de katabole processen te compenseren en de eiwitsynthese hoog te houden tijdens een slaapcyclus.

Velen van ons leiden een druk, hectisch leven, of het nu gaat om werk of school of gezinsverplichtingen. Als je geen tijd hebt om een maaltijd te bedenken en op te eten. Is een eiwitshake en een reep een mooie uitkomst.

Top 3 beste eiwit shake’s

Creatine Monohydraat

Toen de originele creatine-monohydraat voor het eerst uitkwam, heette hey Phosphagen, en je moest het mengen met druiven- of appelsap. Het mengde niet goed en smaakte vies.

Werkt het?

Zeker weten! Het werkt heel goed! Het verhoogt de kracht en verbetert de spiervolheid aanzienlijk.

Wat is creatine precies?

Het komt van nature voor in voedsel zoals vlees en maakt deel uit van het ATP-energiesysteem. Het cellulaire energiesysteem dat je spieren van brandstof voorziet. In supplement vorm biedt het een meer geconcentreerde hoeveelheid dan je anders uit voedselbronnen zou kunnen halen.

Natuurlijk staat creatine bekend om zijn voordelen zoals het bevorderen van spiergroei, kracht en uithoudingsvermogen. Het zal ook spiercellen hydrateren en spiervolheid creëren. Het doet dit door water in de spiercellen te trekken, dus zorg ervoor dat u veel water drinkt terwijl u dit product gebruikt.

Sinds de begintijd heeft creatine veel “nieuwe en verbeterde” versies uitgebracht. Het belangrijkste doel van al deze versies is het verhogen van de absorptiesnelheid en het oplossen van eventuele bijwerkingen, zoals krampen of een opgeblazen gevoel. Maar in feite zijn deze nieuwe versies alleen op zoek naar nieuwe marketingmethoden om de verkoop te verhogen. Creapure® is het beste monohydraat op de markt, het is gemicroniseerd voor een betere opname en het is creatine van de hoogste kwaliteit die je kunt kopen.

Top 3 beste creatine

Bcaa’s

Vertakte-keten-aminozuren (BCAA) hebben een unieke vertakte structuur – hier komt de naam vandaan. De drie BCAA’s zijn: L-leucine, L-isoleucine en L-valine. Deze drie aminozuren zijn de belangrijkste componenten van eiwitten, goed voor meer dan 30% van het skeletspierweefsel.

Wanneer je eiwitten consumeert (ongeacht de bron), wordt het eiwit afgebroken tot aminozuurcomponenten in de lever. Van daaruit levert de lever aminozuren voor spieren om te herstellen en te groeien, evenals vele andere lichaamsfuncties. BCAA omzeilt echter de lever en komt rechtstreeks in uw spieren terecht. Bij afwezigheid van glycogeen worden ze gebruikt als energie om nieuwe spieren op te bouwen en herstel te bevorderen.

Het gebruik van BCAA is geëvolueerd om tijdens de training te worden opgenomen.

Top 3 beste BCAA’s

Multivitaminen

Dit is een supplement dat iedereen zou moeten gebruiken, maar het wordt meestal genegeerd.

Waarom?

Omdat ze niet flitsend genoeg zijn. Wat is tenslotte de rol van multi? Het bouwt binnen twee weken geen spieren op, toch?

Als uw basisgezondheid wordt aangetast of de noodzakelijke voedingsstoffen ontbreken, kunnen deze voedingsstoffen het herstel, spiercontractie en eiwitmetabolisme beïnvloeden, en zullen uw resultaten worden beïnvloed. Als je de beste resultaten wilt behalen, moet je de beste gezondheid hebben.

Dit is waarom, om aan te nemen dat je elke voedingsstof die je nodig hebt in minimaal de minimale hoeveelheid elke dag kunt krijgen, is op zijn best moeilijk. Om precies te zijn, zou je letterlijk elke voedingsstof moeten volgen in alles wat je de da at en alleen dan kon je er zeker van zijn dat je minimale hoeveelheden bereikte. Dat is veel dagelijkse tracking. Neem een multivitamine van goede kwaliteit in. Het hoeft geen mega-gedoseerde multi te zijn.

Top 3 beste multivitaminen

Pre-Workout Supplement

Dit is geen essentieel groeisupplement, maar het helpt om op die moeilijke dagen te focussen en de kracht in de sportschool te vergroten. Ze zijn ontworpen om u energie te geven en werken goed met een basis aan ingrediënten van stimulerende middelen.

Sommige bevatten ook creatine, met als doel het pomp te bevorderen en mentale voordelen te bieden.

Bovendien zijn ze bestand tegen vermoeidheid, je kunt harder en langer trainen. In deze gevallen kunnen ze uw trainingswens en de energie en het uithoudingsvermogen dat u nodig heeft, sterk veranderen.

Er is een niet-stimulerende versie, maar die kun je gewoon gebruiken om energie en kracht op te doen. Er zijn ook producten op pompbasis. Hoewel het leuk is om een ​​uitstekende pomp te krijgen, heb je er geen nodig om spieren op te bouwen.

Top 3 beste Pre-workouts

Dus, hoe zou je deze producten stapelen?

Supplementen stapelen voor groei

  1. Eiwitpoeder: moet 1-3 keer per dag tussen de maaltijden worden ingenomen, wanneer de toegang tot een maaltijd moeilijk of helemaal niet mogelijk is. 1 portie moet na de training zijn.
  2. BCAA’s: Neem deze met uw pre-workout en als onderdeel van een intra-workout met creatine.
  3. Creatine: Voeg het toe aan uw pre-workout en neem het als onderdeel van uw intra-workout, op vrije dagen neem het halverwege de ochtend op een lege maag.
  4. Multivitamine: Elke dag bij het ontbijt.
  5. Pre-workout: Neem pre-workout alleen als u traint.