8 Effectieve oefeningen om je schouders te trainen

0

Schouders

Weinig mannen genieten van schoudertrainingen, maar negeren ze op eigen risico. Als u zich niet naar boven uitbreidt, betekent dit dat het niet uitmaakt hoeveel sit-ups u doet en hoe smal uw taille is, u zult die felbegeerde V-vorm niet kunnen uithakken. Om dat te krijgen, heb je schouderoefeningen nodig.

1. Seated dumbbell shoulder press

Seated dumbbell shoulder press
Seated dumbbell shoulder press

Hoe:? Ga op de bank zitten met twee halters op schouderhoogte met een bovenhandse grip. Druk de gewichten boven je hoofd totdat je armen volledig zijn uitgestrekt. Keer langzaam terug naar de startpositie.

2. Barbell push press

Barbell push press
Barbell push press

Hoe:? Pak een lange halter en houd deze op schouderhoogte met de handpalmen naar voren gericht. Zet je voeten op schouderbreedte uit elkaar en buig je knieën lichtjes om de beweging te starten. Duw omhoog met je benen om de barbell explosief recht boven je hoofd te drukken. Keer terug onder controle naar de startpositie.

3. Lateral raise

Lateral raise
Lateral raise

Hoe:? Kies een paar dumbbells en ga naast ze staan, met de handpalmen naar je lichaam gericht. Houd je bovenlichaam stil – dat betekent niet slingeren – til de halters naar je opzij met een lichte buiging naar je ellebogen. Til op tot je armen evenwijdig aan de vloer zijn en laat dan langzaam zakken naar de startpositie.

4. Seated bent over rear delt fly

Seated bent over rear delt fly
Seated bent over rear delt fly

Hoe:? Ga zitten, leun naar voren en houd een halter in beide handen zodat ze boven je voeten rusten. Blijf voorover gebogen terwijl je je armen opzij brengt en de halters ongeveer op schouders hoogte komen. Breng de gewichten terug naar beneden en herhaal.

5. Single dumbbell front raise

Single dumbbell front raise
Single dumbbell front raise

Hoe:? Houd het uiteinde van een halter of een schijf met beide handen vast en laat hem tussen je benen hangen, op schouderbreedte uit elkaar geplaatst. Til de halter recht boven je op, houd je armen gestrekt, laat hem dan weer zakken en herhaal.

6. Arnold press

Arnold press
Arnold press

Hoe:? Ga op een bankje zitten met halters voor je, met de handpalmen naar je schouders alsof je net een biceps-krul hebt voltooid. Duw de halters boven je hoofd terwijl je je armen draait totdat je handpalmen van je af wijzen. Strek je armen, pauzeer en keer de beweging om.

7. Upright row

Upright row
Upright row

Hoe:? Houd een stang vast en rust voor je dij. Til de stang verticaal op totdat ze in lijn liggen met je sleutelbeen, met je elleboog naar het plafond gericht. Laat de halter weer zakken en herhaal.

8. Barbell Shrug

Barbell Shrug
Barbell Shrug

Hoe:? Pak een stang vast en laat de stang vervolgens zakken tot op dijhoogte, houd uw armen recht en haal de stang omhoog zodat uw schouders uw oren bereiken. Houd deze bovenste positie een seconde vast en laat hem vervolgens terug naar het begin