8 manieren om je gewichtsverlies te versnellen en meer vet te verbranden

0
gewichtsverlies
gewichtsverlies

Gewichtsverlies is een belangrijk doel voor meer dan 40 procent van de Nederlanders. Is het iets waar je ook naartoe werkt?

Misschien wil je wat afvallen zodat je je gezonder voelt, of misschien probeer je aan te komen voor een wedstrijd of wil je zo slank mogelijk het podium op. Wat je uiteindelijke doel ook is, er zijn veel manieren waarop je je inspanningen om af te vallen kunt versnellen.

Lees verder om meer te weten te komen over negen van de beste strategieën die je kunt gebruiken om meer vet te verbranden, te voorkomen dat je spiermassa opoffert en je doelstellingen voor gewichtsverlies zo snel mogelijk te bereiken.

Gerelateerd: 4 manieren om honger te bestrijden met een vetverlies dieet

Select 2021Select 2021

Begin (of ga door) met krachttraining

Als je probeert af te vallen maar niet aan krachttraining doet, is dit het moment om te beginnen.

Sommige mensen, zelfs doorgewinterde sportschoolbezoekers, maken de fout om aan te nemen dat wanneer ze proberen af ​​te vallen, hun primaire focus cardio moet zijn. Er is niets mis met cardio doen, maar je moet ook krachttraining niet overslaan.

Krachttraining is om verschillende redenen belangrijk voor gewichtsverlies, waaronder de volgende:

Behoudt spiermassa: het is normaal dat mensen die een dieet volgen, spiermassa verliezen, maar krachttraining helpt deze verliezen te minimaliseren en maakt het gemakkelijker voor je om de spier te behouden waaraan je zo hard hebt gewerkt om op te bouwen
Verhoogt de stofwisseling: hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je stofwisseling zal zijn; dit betekent dat je meer calorieën kunt verbranden, zelfs als je niet traint
Verbetert de esthetiek: door spiermassa te behouden, kan je er beter uitzien als je klaar bent met diëten; als je geen prioriteit geeft aan krachttraining, zou je er ‘mager vet’ uit kunnen zien in plaats van mager, sterk en afgezwakt
Als een van deze voordelen je aanspreekt, zorg er dan voor dat je minstens een paar keer per week aan krachttraining doet.

Eet voldoende eiwitten

Je kunt met verschillende diëten afvallen, zolang je maar met een calorietekort eet (wat betekent dat je minder calorieën binnenkrijgt dan je lichaam verbrandt). De meeste experts zijn het er echter over eens dat je je het beste kunt concentreren op een eiwitrijk dieet als je wilt afvallen zonder spiermassa te verliezen.

Het eten van een eiwitrijk dieet helpt spierverlies te voorkomen. Dit helpt je metabolisme op peil te houden en ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk calorieën verbrandt.

Eiwit is ook een meer verzadigende macronutriënt dan koolhydraten of vet. Dit betekent dat je waarschijnlijk minder honger zult hebben als je voldoende eiwitten eet. Als gevolg hiervan zal je minder snel te veel eten en kan je je gemakkelijker aan je dieet houden en gewichtsverliezen.

Gerelateerd: Hoe gebruik je eiwitten om af te vallen?

Goedkoopste Isolaat eiwit shake (TOP 3)

Eet meer vezels

Vezels kunnen ook een redder in nood zijn als je een dieet volgt en probeert de onbedwingbare trek te weerstaan. Vezel is een plantaardige voedingsstof die het lichaam niet kan verteren.

We kunnen het niet verteren, maar het speelt nog steeds een belangrijke rol in onze gezondheid. Het voedt de bacteriën die in ons spijsverteringskanaal leven en helpt bij spijsverteringsprocessen. Het helpt ons ook om ons vol te voelen, waardoor de kans kleiner wordt dat we te veel eten.

Het wordt aanbevolen dat we minstens 25-30 gram vezels per dag consumeren voor een optimale spijsvertering en een gezonde darm.

Krijg genoeg slaap

Het is laat, je hebt net een dubbele dienst op je werk achter de rug en je bent uitgeput. Moet je naar de sportschool gaan om te sporten of naar huis gaan en een paar uur extra slaap krijgen? Onderzoek suggereert dat het overslaan van de sportschool en het krijgen van extra slaap gunstiger zal zijn voor je algehele gezondheid en je inspanningen om vet te verliezen.

Als je niet regelmatig genoeg slaapt, wordt het moeilijker voor je lichaam om extra vet kwijt te raken. Slechte slaap kan je hongerhormonen afwerpen, wat kan leiden tot meer hunkering (vooral voor suikerrijke en calorierijke bewerkte voedingsmiddelen) en ervoor zorgen dat je te veel eet. Het kan ook je herstel na de training belemmeren en je lichaam ervan weerhouden spieren op te bouwen en te behouden.

Je moet natuurlijk nog steeds naar de sportschool gaan (als je trainingen overslaat om meer te slapen, zul je waarschijnlijk niet de resultaten zien die je zoekt). Vind echter een manier om in je trainingen te passen en slaap minstens zeven uur per nacht, zodat je er op je best uitziet en voelt.

Wees niet bang voor vet

Vet krijgt een slechte naam, vooral bij mensen die proberen af te vallen (waarschijnlijk omdat het “vet” wordt genoemd). Maar in werkelijkheid heeft ons lichaam vet nodig om te overleven en te gedijen.

Als je niet voldoende vet binnenkrijgt, kun je te maken krijgen met een aantal onaangename effecten, zoals een droge huid, droog haar, een slechte spijsvertering en hormonale onevenwichtigheden (vergeet niet dat het lichaam vet nodig heeft om hormonen te produceren). Vet kan je ook helpen om je meer verzadigd te voelen en het makkelijker voor je te maken om trek te weerstaan en je aan je dieet te houden.

Wanneer je je macronutriënten voor vetverlies berekent, zorg er dan voor dat je minstens 20% van je calorieën uit vet haalt (als je 2.000 calorieën per dag zou eten, zou dat neerkomen op ongeveer 44 gram vet).

Gerelateerd: Essentiële vetzuren voor spiergroei en herstel

Neem de juiste supplementen

Er zijn veel supplementen die je kunnen helpen bij je inspanningen om vet te verliezen. De volgende zijn enkele van de meest effectieve die je in je arsenaal zou moeten hebben:

  • Cafeïne: Cafeïne heeft in veel studies aangetoond de calorieverbranding te verhogen en het metabolisme te versnellen; het verhoogt ook je energie, zodat je jezelf verder kunt duwen (en meer calorieën kunt verbranden) tijdens je trainingen
  • Yohimbe: Yohimbe staat ook bekend om zijn vetverbrandende effecten; het helpt het lichaam op een efficiëntere manier vet te verbranden terwijl het ook de eetlust onderdrukt en de energie verhoogt
  • L-Carnitine: L-Carnitine helpt bij het transport van vetzuren naar de mitochondriën van je cellen; dit leidt tot meer energie, betere prestaties en een beter herstel

Gerelateerd: Vet kwijtraken met L-carnitine

Top 3 L-carnitine

Probeer HIIT cardio

Het is duidelijk dat krachttraining een prioriteit moet zijn als je wilt afvallen en vet wilt verbranden. Je hoeft cardio echter niet helemaal over te slaan. Maar in plaats van urenlang op de loopband te ploeteren, kun je HIIT cardio proberen.

HIIT is een afkorting voor intervaltraining met hoge intensiteit. Het omvat het uitvoeren van oefeningen met een hoge intensiteit gedurende een korte periode, gevolgd door een langere rustperiode om de hartslag weer normaal te maken. HIIT cardio kan je helpen meer vet te verbranden in minder tijd, en je kunt ook je spieren behouden. Het is efficiënt en goed voor je stofwisseling.

Begin vandaag met meer vet te verbranden

Gewichtsverlies en vetverbranding zijn niet eenvoudig, of je nu veel wilt afvallen of probeert die laatste paar hardnekkige kilo’s kwijt te raken voordat je het podium op stapt. Hoe dan ook, het goede nieuws is dat er nog steeds stappen zijn die je kunt nemen om het proces een beetje gemakkelijker te maken. Houd deze tips in gedachten terwijl je aan je doelen werkt, zodat je zelfs op je moeilijkste dagen gemotiveerd kunt blijven.

Vergeet ook niet onze supplementen voor gewichtsverlies te bekijken. We hebben veel producten die je inspanningen op het gebied van vetverlies een broodnodige boost geven en je helpen de resultaten te zien waarnaar je op zoek bent.

Gerelateerd: Vet verbranden zonder spieren te verliezen

House Of Nutrition - Sportvoeding en Fitnessaccessoires

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here