9 Redenen waarom je geen vet kan verliezen

0
slanke vrouw met meetlint
slanke vrouw met meetlint

Als je alleen op zoek bent naar het geheim van gewichtsverlies, mis je misschien het antwoord. Doe je deze 9 dingen waardoor je geen vet kunt verliezen?

Het verliezen van lichaamsvet kan lastig zijn. Het ene moment verbrand je vet als een kampioen en het volgende moment zit je vast in een sleur.

Je voelt je gefrustreerd, hopeloos en in de war over wat je nu moet doen. Je begint misschien te denken dat je niet geschikt bent om slank te worden.

Mogelijk moet je naar de basis van wat je doet, en vanaf daar beginnen. Het is tenslotte niet zo mysterieus en eenvoudig concept.

Het geheim is dat er geen geheim is. Je hebt resultaten nodig, geen trucjes.

Hier zijn 9 manieren waarop je inspanningen op het gebied van vetverlies zou kunnen verbeteren.

  1. Je traint niet hard genoeg
  2. Je krijgt niet genoeg eiwitten binnen
  3. Verkeerd trainen
  4. Te veel cardio
  5. Je eet te weinig
  6. Te gezond eten
  7. Te veel training
  8. Te vaak van dieetplan wisselen
  9. Geen vet eten

1. Je traint niet hard genoeg

Als je 2 of 3 dagen per week traint, train je simpelweg niet genoeg. Om een goeie vetverbranding te krijgen, moet je de meeste dagen van de week trainen, bij voorkeur 4 of 5 dagen.

Als je je metabolisme het grootste deel van de week verstoort, zal de vetkachel verbranden en kun je de juiste hoeveelheid voedsel eten zonder jezelf uit te hongeren. Twee tot drie keer per week korte cardio oefeningen doen is niet genoeg om uw lichaamsbouw te veranderen, omdat het zich gemakkelijk kan aanpassen aan zo weinig inspanning.

2. Je krijgt niet genoeg eiwitten binnen

Misschien heb je deze zin eerder gehoord: focus op eiwitten. Dit is niet alleen om spieren op te bouwen. Eiwitten kunnen je lange tijd vol (verzadigd) houden, zodat je niet te veel eet, het immuunsysteem versterkt en je metabolisme onder controle houdt.

Zorg ervoor dat je bij elke maaltijd voldoende Griekse yoghurt, vis, kip, kalkoen, mager vlees, whey eiwit of eieren consumeert. Als je voldoende eiwitten eet, komt je niet in de verleiding om meer suikerachtig, schadelijk voedsel te eten.

Goedkoopste Eiwitshakes (TOP 3)

3. Verkeerd trainen

Als je denkt dat training met een veel herhaling meer bevorderlijk is voor het verbranden van vet, is het misschien tijd om anders te denken. Meer spieren verbranden meer vet en kracht training bouwen meer spieren op. Denk aan uw spierweefsel als grote vet verbrandende organen. Hoe meer je tilt, hoe slanker je wordt. Dit natuurlijk samen met een gezond dieet en wat cardio. Blijf bij zwaar trainen zoals bankdrukken, squats, pull-ups enz.

Mooi en gezondMooi en gezond

4. Te veel cardio

Een beetje cardio is geweldig. Het verbetert de gezondheid van het hart, stimuleert de stofwisseling en verhoogt de bloedsomloop. Maar voor degenen die op een cardio-apparaat lijken te leven, heb ik slechts één tip: stop.

Zoals ik al zei, cardio is een goede, maar te veel zal je vooruitgang belemmeren, waardoor je uitgeput wordt. Concentreer je op een balans tussen krachttraining, voeding en cardio, en je zult betere resultaten behalen. Probeer bovendien een interval cardio met hoge intensiteit voor een goeie vet verbranding.

5. Je eet te weinig

Een andere misvatting is dat je jezelf moet uithongeren om de ongewenste kilo’s kwijt te raken. Ja, calorietekorten zijn soms nodig, maar te weinig voedsel vertraagt je metabolisme en brengt het vetverlies tot stilstand. Zorg ervoor dat je de juiste hoeveelheid calorieën binnenkrijgt voor uw doelen.

Zodra je te weinig calorieën binnenkrijgt, reageren uw hormonen en veroorzaken ze nadelige effecten. Namelijk calorieën besparen en opslaan als vet. Eet een uitgebalanceerd dieet, verwijder de rotzooi en houd je stofwisseling onder controle.

6. Te gezond eten

Een andere misstap is te gezond eten. Ja, het is goed om gezond te eten, vol mager vlees, groenten, fruit en gezonde vetten. Maar te strikt eten leidt tot een vetverbrandingsplateau. Het is hetzelfde als te weinig eten. Je kunt je algehele calorie-inname drastisch verminderen door suikers, verzadigde vetten te vermijden en andere vormen van zetmeel te elimineren. Dit kan ertoe leiden dat je niet genoeg eet.

Heb af en toe een cheat dag of een cheat maaltijd om niet alleen je metabolisme op gang te brengen, maar ook om iets te hebben om naar uit te kijken tijdens het diëten.

7. Te veel training

Ja, op het eerste gezicht klinkt dit in tegenspraak met #1. Misschien train je te veel. Hoe zeg je? Meer cardio, meer krachttraining, meer uren, meer dagen per week. Het zal allemaal op een dag instorten.

Wat te doen? Matiging is de sleutel. Zoals eerder vermeld, is het modereren van uw dieet, training en cardio (en vergeet rust / slaap niet) de beste aanpak.

8. Te vaak van dieetplan wisselen

Ben je een dieethopper? Schakel je elke paar weken van het ene dieet naar het andere om teleurgesteld te worden? Hier is een snelle tip: kies een dieet, maar zorg ervoor dat het gezond is. Blijf er vervolgens een aanzienlijke tijd aan vasthouden en breng onderweg kleine aanpassingen aan. De enige manier om te weten of iets werkt of niet, is door het ruim de tijd te geven.

9. Geen vet eten

Je hebt vet nodig. Puur en simpel. Waarom? Vet helpt bij het reguleren van hormoonspiegels, helpt bij de energieproductie en helpt bij het onderhoud van de stofwisseling. Het speelt ook een grote rol bij verzadiging, waardoor je langer vol blijft, samen met voldoende eiwitinname.

Eet gezonde bronnen zoals avocado, notenpasta, alle soorten noten, olijfolie en visolie. Je dieet volledig van vet ontdoen is niet het verstandigste om te doen, want het is een van de belangrijkste macronutriënten die er zijn.

SportSport