Afvallen met 5 simpele tips die je misschien nog niet kent

0
gewichtverlies

Hier vind je vijf tips om je gewichtsverlies een boost te geven, die je misschien nog niet kent en allemaal thuis kunt doen.

1. Maak van je slaap een prioriteit

slaap probleem

Goed nieuws voor jou die niet wilt en niet kunt sporten, dat is vaak dat rust, vooral slaap, je kan helpen om ongewenste kilo’s kwijt te raken. Tijdens periodes van stress heb je de neiging om meer te eten dan normaal, omdat je zowel moe als ongeduldig bent en daarom snelle manieren zoekt om je tevreden te stellen. We wijden ons gewoon aan emotioneel eten. Bovendien komen tijdens je slaap groeihormonen vrij die je helpen het proces van vetverbranding gaande te houden.

Gerelateerd: 9 Redenen waarom je geen vet kan verliezen

2. Begin je dag met een glas citroenwater

citroen water

De voordelen van gehydrateerd blijven zijn bekend. We ondersteunen het lichaam en de zelfreiniging, het cardiovasculaire systeem, en maken het ook gemakkelijker om een normale lichaamstemperatuur te behouden. Citroensap draagt ook bij met o.a. vezels die je helpen de drang naar iets zoets te bestrijden. Het is het waard om te weten dat dorst en honger hetzelfde signaleringssysteem gebruiken. Dit betekent dat als hongergevoelens op het verkeerde moment optreden, deze symptomen kunnen worden verlicht door het drinken van een groot glas water.

House Of Nutrition - Sportvoeding en Fitnessaccessoires

3. Houd een eetdagboek bij – schrijf alles op wat je hebt gegeten gedurende de dag

Neem elke avond een paar minuten de tijd om te noteren wat je hebt gegeten en in welke hoeveelheid. Dit zal niet alleen een licht werpen op het soort voedsel dat je consumeert, maar ook op de frequentie in je eetpatroon. Als je gedrag ongezond is, zal het duidelijk in zwart op wit verschijnen.

4. Haal diep adem

Naast pure overlevingsademhaling is ook een hulpmiddel voor gewichtsverlies. Ademhaling verbetert de zuurstofvoorziening, wat weer leidt tot een verhoogd gewichtsverlies.

5. Zorg ervoor dat je meer lacht!

Het klinkt als allesbehalve een oefening om gewichtsverlies te bevorderen, maar het is effectief. Als we lachen, wordt ons energieverbruik met 75% verhoogd in vergelijking met wanneer we rusten.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here