7 Beste triceps-oefeningen

0

Wist je dat je triceps 60 procent van je bovenarm uitmaakt? Om het simpel te zeggen: als u op zoek bent naar grootte en definitie, dan moet u uw triceps serieus aandacht geven.

Bankdrukken blijft hangen? Vergeet je borst: het is waarschijnlijk je triceps, dat is het probleem. In bijna al uw grote liften spelen uw tris een grote rol. Van de bankdrukken tot lat pull down. Begin met het bouwen van grotere triceps.

7 Beste Btricpes oefeningen

1. Triceps cable rope pushdown

Tricpe pushdown
Tricpe pushdown

Hoe?: Bevestig een touwhandvat aan de hoge katrol van een kabelstation. Houd je ellebogen naast je lichaam vast, grijp het handvat, span je kern en breng je handen naar beneden totdat je armen volledig zijn uitgestrekt, en keer dan terug naar de beginpositie. Alleen je onderarmen mogen bewegen.

2. Skullcrusher

skull crushers
skull crushers

Hoe?: Pak de EZ-bar op de binnenste grepen vast met een bovenhandse greep en strek je armen recht omhoog. Houd je ellebogen vast en weggestopt en laat de balk langzaam zakken tot deze ongeveer 2,5 cm van je voorhoofd verwijderd is. Strek uw armen langzaam terug naar de startpositie zonder uw ellebogen te vergrendelen.

3. 45-degree incline dumbbell chest press

45-degree incline dumbbell chest press
45-degree incline dumbbell chest press

Hoe?: Ga op een bank liggen in een hoek van 45 graden en til de gewichten op tot schouderhoogte, met de handpalmen van u af gericht. Adem uit terwijl je met beide armen omhoog drukt. Vergrendel je armen en knijp in je borst voordat je langzaam terugkeert naar de startpositie.

4. Bench dips

Bench dip
Bench dip

Hoe?: Ga weg staan van een bankje en pak het met beide handen op schouderbreedte. Strek je benen voor je uit. Laat je lichaam langzaam zakken door naar de ellebogen te buigen totdat je arm bij de onderarm een hoek van 90 graden creëert. Gebruik je triceps om jezelf terug te brengen naar de startpositie.

5. Dummbell lying triceps extension

Dummbell lying triceps extension
Dummbell lying triceps extension

Hoe?: Pak een paar dumbbells en ga met je gezicht naar boven op de grond liggen. Houd de halters met gestrekte armen over uw hoofd, uw handpalmen naar elkaar gericht.

Zonder je bovenarmen te bewegen, buig je je ellebogen om de halters te laten zakken totdat je onderarmen evenwijdig aan de vloer zijn. Pauzeer en til vervolgens de gewichten terug naar de startpositie door uw armen te strekken.

6. Standing overhead cable triceps extension

Standing overhead cable triceps extension
Standing overhead cable triceps extension

Hoe:? Bevestig een touwhandvat aan de hoge katrol van een kabelstation. Pak het handvat vast en draai weg van de machine met uw handen op schouderhoogte. Strek uw armen volledig naar voren en voor uw hoofd en keer dan onder controle terug naar de startpositie.

7. Straight arm cable pull-down

Straight arm cable pull-down
Straight arm cable pull-down

Hoe:? Begin met het vastpakken van de touwhandgrepen van de bovenste katrol van een pulldown-machine met je handpalmen naar elkaar gericht. Buig 30 graden naar voren in de taille met je armen volledig uitgestrekt. Houd uw armen recht en trek de stang naar beneden door de latten samen te trekken totdat uw handen in lijn zijn met uw dijen. Ga terug naar de startpositie terwijl je inademt.