Hoeveel keer per week moet je trainen?

0
Gewichten

Hoeveel keer per week moet je trainen?

Er zijn veel vragen in de fitnessbranche 1 daarvan is “hoeveel keer per week moet je trainen?” Hoewel het belangrijk is om elke dag actief te zijn, ook al is het maar voor een korte wandeling – kan het soms moeilijk zijn om de hele tijd naar de sportschool te gaan. Dus als je je afvraagt hoeveel keer per week je moet trainen, is er geen goed of fout antwoord. Het hangt af van het individu en zijn of haar routine. Uw oefenprogramma moet echter dienovereenkomstig worden aangepast, rekening houdend met uw (fitnessdoelen).

Basisrichtlijnen

U moet altijd prioriteit geven aan uw rust- en hersteldagen om uw lichaam een pauze te geven. Het is belangrijk dat u niet elke dag zonder rust traint. In tegenstelling tot wat wordt aangenomen, helpt het je niet om sneller je fitnessdoelen te bereiken. Het kan je zelfs vertragen. U kunt overtrainen en blessures krijgen.

U moet echter niet slechts één keer per week trainen; je zou elke dag moeten bewegen. Als u dit doet, blijft u fit en gezond. En als u vooruitgang wilt boeken, kunt u uw trainingen niet te ver uit elkaar plaatsen. Als je traint, maak je vooruitgang en tussen je volgende sessie ga je terug naar het niveau dat je daarvoor was. Daarom moet je continu trainen.

Hoeveel keer per week moet je trainen als je je richt op vetverlies?

Als je fitnessdoel is om vet te verliezen, dan is 3-4 keer per week in de sportschool ideaal. Je moet een combinatie van kracht- en cardiotraining doen.

Cardio helpt uw hart gezond te houden en het vetgehalte laag te houden. HIIT (High Intensity Interval Training) is vooral geweldig voor vetverlies. Je kunt doen welke cardio je het leukst vindt. Je kunt aerobics doen, de elliptische machine gebruiken, fietsen, boksen proberen en zelfs het springtouw.

Het is ook cruciaal dat u ook krachttraining aan uw training toevoegt. Mensen hebben de neiging om krachttraining te negeren wanneer ze proberen vet te verliezen, maar in feite kan het echt een verschil maken in je voortgang.

Spier verhoogt eigenlijk je stofwisseling, wat betekent dat je meer calorieën gaat verbranden.

Cardio op de loopband
Cardio op de loopband

Hoeveel keer per week moet u trainen als u zich richt op het verkrijgen van spieren?

Als je je richt op krachttraining en meer spieren wilt krijgen, probeer dan 4-5 keer per week naar de sportschool te gaan. Dit zal gewichtheffen zijn, dus het is belangrijk om dezelfde spiergroep niet meer dan twee keer achter elkaar te trainen. Als u dit doet, wordt de spier overbelast en loopt u het risico blessures te krijgen, wat u nog meer kan terugdringen. Het gebruikelijke schema dat mensen volgen, is om elke spiergroep per dag te isoleren. Op deze manier train je niet dezelfde spieren achter elkaar, waardoor je tijd hebt om te herstellen.

Sommige groepssplitsingen die u kunt volgen, zijn: benen, borst, rug, schouders, armen en buikspieren.

Kun je het niet 4-5 keer per week in de sportschool halen? Combineer enkele spiergroepen op één dag, zoals borst en schouders

Rug training
Rug training

Wat als je maar 1-2 keer per week naar de sportschool kunt gaan?

Als je maar één of twee keer per week naar de sportschool kunt, kun je nog steeds het risico op hart- en / of hart- en vaatziekten verkleinen. Maar u moet uw totale wekelijkse aanbevolen trainingsduur halen. Dit is ongeveer 150 minuten matige lichaamsbeweging of 75 minuten intensieve lichaamsbeweging per week.

Zorg er dus voor dat je je hartslag de hele tijd op peil houdt (HIIT kan helpen). Vergeet ook krachttraining niet. Probeer een volledige lichaamstraining in te passen om de andere dagen goed te maken.

Maar het is ook belangrijk om te onthouden dat je elke dag oefeningen moet doen. Dus zelfs als je de sportschool niet kunt halen, zorg er dan voor dat je gaat wandelen en zoveel mogelijk beweegt in je dagelijkse leven

Weet ook op dat als je echt vooruitgang wilt boeken en fitnessdoelen wilt bereiken, het moeilijk zal zijn om slechts 1-2 keer te trainen. Consistentie is de sleutel tot succes.

Wat te doen op hersteldagen?

Hersteldagen betekent niet dat u de hele dag moet zitten en niets moet doen. Je kunt nog steeds wat lichte sessies doen om te helpen bij je herstel. Dit kan uitrekken, foam rolling of zelfs wat lichte cardio zijn.

Zorg ervoor dat je elke dag beweegt, ook tijdens herstel. Een ander punt om te onthouden is om te slapen.

Het maakt niet uit hoe vaak u in een week traint als u uw schoonheidsslaap niet krijgt. Slaap krijgen van goede kwaliteit betekent dat u uw lichaam die tijd geeft om te rusten. Zonder voldoende slaap heb je niet de kans om beschadigde spiervezels te herstellen. Zonder dit zal je volgende trainingssessie ook veel moeilijker aanvoelen dan wanneer je goed uitgerust bent.