Nieuwsgierig naar eiwit poeder?

0
eiwit poeder

Moet je echt eiwit poeder drinken om resultaten te krijgen? Hoeveel eiwitten heb je nodig? Wat is het verschil tussen veganistisch en traditioneel eiwit? Waar moet je op letten bij het kiezen van een eiwitpoeder? Je vindt de antwoorden hier!

Laten we beginnen met het beantwoorden van de vraag die de meeste mensen stellen: nee, je hoeft geen eiwitpoeder te drinken om resultaten te behalen, het kan prima werken met een gezond uitgebalanceerd dieet. Met dat gezegd, zijn er vaak momenten waarop eiwitpoeder een nuttige aanvulling is om de gewenste resultaten te krijgen.

Waarom is eiwit belangrijk?

Je weet waarschijnlijk al dat eiwitten de bouwstenen van het lichaam zijn. Maar wist je dat zelfs je hormonen, enzymen en belangrijke onderdelen van je immuunsysteem uit eiwitten bestaan? Met andere woorden, eiwit is belangrijk voor het functioneren van het hele lichaam.

GezondheidGezondheid

Hoeveel eiwitten heb ik nodig?

Volgens de Scandinavische voedingsadviezen moet een normaal persoon ongeveer 0,8 g eiwit / kg lichaamsgewicht per dag krijgen. Ben je een fysiek actief persoon? Dan heb je misschien meer eiwitten nodig! Lichamelijke activiteit en lichaamsbeweging verhoogt het gebruik van eiwitten in het lichaam. In feite wordt sporters aangeraden om twee keer zoveel eiwitten te eten. Echter, het eten van meer eiwit dan 1,6 g / kg / dag lijkt geen extra effect te hebben op de kracht en spiergroei. Met andere woorden, je moet ergens tussen 0,8 g – 1,6 g eiwit/kg lichaamsgewicht per dag zitten. Dus als je 70 kg weegt, zou je tussen 56 – 112 gram eiwit per dag moeten innemen. Dat is ongeveer 3 kipfilet’s.

Gerelateerd: Hoe calorieën en macro’s berekenen

Wanneer eiwitpoeder gebruiken?

Gebruik eiwitpoeder als je betere trainingsresultaten wilt hebben! Een voorwaarde voor het verkrijgen van de resultaten die je wilt is om je lichaam te geven wat het nodig heeft om te herstellen. Correcte voeding is cruciaal voor zowel het resultaat als het herstel. Na een training zitten je spieren in een zogenaamde afbraakfase. En het is in deze fase dat je resultaten creëert! Als je je vult met voedsel en rust, help je je lichaam op te bouwen en sterker te worden! Door al vroeg in de herstelfase eiwitten te eten, kun je ook beter presteren op je volgende training.

Met andere woorden, eiwitpoeder is een handige een en goede manier om na de training je te voorzien van je eiwitten behoefte! Maar zijn er meer mensen die baat kunnen hebben bij eiwitpoeder? absoluut! Eiwitpoeder kan een goede aanvulling zijn voor:

  • Je wilt meer eiwit krijgen dan wat je vandaag eet, maar je bent niet bereid om veel te betalen.
  • Wanneer je moeite hebt om genoeg eiwitten te krijgen via het voedsel dat je eet.
  • Je weet dat het lang zal duren voordat je voedsel krijgt na een training.

Kies voor hoogwaardig eiwitpoeder met een hoog eiwitgehalte

Om waar voor je geld te krijgen, raden wij je aan om te kiezen voor een eiwitpoeder met een hoog percentage aan eiwit. Natuurlijk is niet alleen het aandeel eiwit belangrijk, je moet ook kiezen voor een eiwitpoeder met een hoge kwaliteit eiwit. Een goed eiwitpoeder moet de essentiële aminozuren EAA, BCAA en l-leucine bevatten.

Goedkoopste Isolaat eiwit shake (TOP 3)

Whey vs vegan eiwitpoeder

Tegenwoordig is whey eiwit veruit het meest voorkomend, maar naarmate meer en meer mensen ervoor kiezen om vegetarisch en veganistisch te eten, worden veganistische eiwitpoeders steeds populairder. Maar is veganistisch eiwitpoeder echt zo goed als whey? Wat is het verschil tussen deze twee? Zijn er overeenkomsten? Laten we eens goed kijken.

Whey eiwit

Whey eiwit wordt gemaakt van melk en wordt gemaakt van gelukkige gras gevoerde koeien die vrij grazen op boerderijen en is voor 78% uit proteïne. Met andere woorden, het is whey eiwit van de hoogste kwaliteit. Elke portie geeft je ongeveer 23 g hoogwaardige eiwitten. Bovendien is het meestal glutenvrij, niet genetisch gemodificeerd en bevat het geen toegevoegde suikers.

Vegan eiwit

Veganistisch eiwit is een plantaardig eiwitpoeder. Vegan eiwitpoeder bevat 100% biologische en natuurlijke ingrediënten en is perfect voor zowel kracht- als duurtraining! En weet je wat? Om de beste biologische kwaliteit te garanderen, worden alleen grondstoffen van biologische boerderijen gebruikt die strikt voldoen aan de biologische richtlijnen van de EU. Elke portie geeft je ongeveer 18 g eiwit met een hoge biologische waarde.

Dat klinkt allemaal geweldig, maar veganistische eiwitten missen vaak aminozuren, dus is het echt zo goed als whey eiwit? Nou, dat is iets om op te letten, maar er zijn vegan-eiwit poeders die afkomstig zijn uit erwten, zilvervliesrijst, hennepzaad, pompoen- en zonnebloempitten. Gecombineerd bieden deze vijf eiwitbronnen een compleet aminozuurprofiel met alle essentiële aminozuren die nodig zijn en een hoge biologische waarde. Het kan dus net zo goed zijn als whey eiwit!

TOP 3 goedkoopste Soja eiwitpoeder

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here