Oefeningen voor gewichtsverlies

0
oefeningen voor gewichtsverlies

Met de overvloed aan opties die beschikbaar zijn voor gewichtsverlies – supplementen, diëten, pillen, crèmes en zelfs operaties – is het moeilijk te weten wie je kunt vertrouwen en welke methoden voor jou effectief zullen zijn.

In werkelijkheid, en voor de meeste mensen, komt gewichtsverlies neer op een simpele vergelijking. Verbruikte calorieën moeten minder zijn dan verbrande calorieën. Hoe je dit tekort creëert, is aan jou, maar de gezondste en meest effectieve manier om af te vallen, is door nieuwe gewoonten te creëren die jarenlang houdbaar kunnen zijn, of voor het leven: een gezond, uitgebalanceerd dieet volgen en voldoende bewegen. Het is echter belangrijk op te merken dat soms medische aandoeningen, zoals insulineresistentie (diabetes) of hypothyreoïdie, gewichtsverlies moeilijk kunnen maken, zelfs bij een calorietekort, en dat deze aandoeningen moeten worden behandeld door een arts uit de gezondheidszorg.

Vaker kopenVaker kopen

Welke soorten trainingen helpen bij afvallen?

Als het gaat om trainen om af te vallen, zijn er drie belangrijke soorten oefeningen die je in je trainingsschema moet opnemen:

  • cardio training
  • krachttraining
  • rek en strek oefeningen.

Cardio

Cardio oefeningen met een lichte tot matige intensiteit zijn een waardevol hulpmiddel om de cardiovasculaire gezondheid te verbeteren, en om de stofwisseling actief te houden. Bij dit soort activiteiten gaat het niet alleen om de calorieën die je verbrandt tijdens de training, maar meer nog om het resterende thermogene effect dat zich voortzet nadat de training is afgelopen.

Gerelateerd: Alles wat je moet weten over cardio training

Krachttraining

Krachttraining is nodig om de spier- en botkracht te stimuleren, wat vooral belangrijk is gezien het feit dat de meeste mensen tijdens gewichtsverliesprogramma’s helaas ook de neiging hebben om spiermassa te verliezen.

Rek en strek oefeningen

Rekken en strekken is essentieel voor het verlengen van spieren en het voorkomen van letsel, en veroorzaakt ook een groeihormoonpiek die de hersteltijden kan versnellen en kan helpen bij de groei van vetvrije spiermassa. Het is belangrijk om een ​​fitnessprofessional te raadplegen voordat je aan een nieuw trainingsprogramma begint.

Gerelateerd: Rekken en strekken waarom is dat belangrijk?

Combineren voor het beste resultaat

Een combinatie van krachttraingen en cardio, met rek en strek oefeningen, is het perfecte recept voor gezondheid en het verkrijgen van een ideale lichaamssamenstelling. En onthoud, hoe meer spiermassa we aantrekken, hoe groter onze basale stofwisseling is, aangezien de normale eiwitomzet toeneemt. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je te gespierd of te omvangrijk wordt, want het aantrekken van spieren, vooral als je een calorietekort heeft, is een vrij langzaam proces.

Krachttraining die wordt uitgevoerd met een programma voor gewichtsverlies, kan in feite helpen om spierverlies te voorkomen en helpt bij het behoud van dit belangrijke weefsel, in plaats van te leiden tot een aanzienlijke spieromvang. Bovendien is het herstellen van spieren na krachttraining een energie-intensief biologisch proces, dat het energieverbruik verder zal verhogen, waardoor een calorietekort gemakkelijker kan worden bereikt.

Hier zijn 3 variaties van basisoefeningenformaten:

  1. Cardio training 3x per week, full body training 3x per week, en rekken en strekken in en rond elk van deze sessies.
  2. Full body training 2x per week en cardio oefening 4x per week, en strekoefeningen in en rond elk van deze sessies.
  3. Upperbody workout 2x wekelijks, lower body 2x wekelijks en cardio oefening 2x wekelijks, met extra lichte wandelingen van 20-30 minuten waar mogelijk, en strekken in en rond elk van deze sessies. (dit programma is beter voor mensen met eerdere ervaring met krachttraining)

Naast cardio oefeningen en krachttraining moet je rek en strek oefeningen opnemen in je trainingsschema. Voor optimale prestaties en comfort, en om blessures te voorkomen, moet je je spieren voorzichtig strekken na een lichte warming-up en na het sporten om ze terug te brengen naar hun normale lengte en een positief effect te hebben op het herstel.

Gerelateerd: Afvallen met 5 simpele tips die je misschien nog niet kent

House Of Nutrition - Sportvoeding en Fitnessaccessoires

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here