Waarom L-Carnitine en whey eiwit samen gebruiken?

0
L-Carnitine

Probeer je droog te worden en tegelijkertijd spieren op te bouwen of te behouden? Zo ja, dan zijn L-Carnitine en Whey-eiwit twee supplementen die je niet mag missen in je stack.

Om de beste resultaten van L-Carnitine en Whey Protein te zien, moet je ze samen nemen. Lees verder om meer te weten te komen over de voordelen van het combineren van deze twee ingrediënten in je post-workout shake.

Mode NajaarMode Najaar

Wat is L-Carnitine?

L-Carnitine is een aminozuurderivaat. Het transporteert vetzuren naar de mitochondriën van je lichaamscellen. De mitochondriën verbranden vervolgens deze vetten en zetten ze om in bruikbare energie. Het lichaam produceert zijn eigen L-Carnitine met behulp van twee aminozuren, Methionine en Lysine. Je kunt ook extra L-Carnitine nemen om je niveaus te verhogen en meer voordelen te ervaren.

Voordelen van L-Carnitine

In de fitnesswereld is L-Carnitine vooral bekend vanwege het ondersteunen van vetverlies. Als je het aan je supplementenroutine toevoegt, kan het je stofwisseling een boost geven, zodat je meer calorieën kunt verbranden tijdens je trainingen en tijdens je dagelijkse bezigheden. Het kan ook het uithoudingsvermogen en de trainingsprestaties verbeteren, en beide zullen je helpen meer calorieën te verbranden tijdens je trainingssessies.

Top 3 L-carnitine

Gerelateerd: Vet kwijtraken met L-Carnitine

Wat is Whey eiwit?

Whey eiwit is een van de twee eiwitten die in melk voorkomen (het andere is caseïne-eiwit). Het is een compleet eiwit dat 9 essentiële aminozuren bevat. Dit zijn aminozuren die het lichaam niet zelf kan aanmaken en via de voeding moet binnenkrijgen om goed te kunnen functioneren.

Voordelen van Whey eiwit

Whey Protein is een van de beste eiwitbronnen voor diegenen die spiermassa willen opbouwen. Omdat het een compleet eiwit is, bevat het alle aminozuren die je lichaam nodig heeft voor optimaal spierherstel en -groei.

Whey eiwit verteert ook snel (sneller dan andere eiwitten, zoals caseïne-eiwit) en is zeer verzadigend. Het kan verlangens beter tegengaan dan sommige andere eiwitbronnen, wat het makkelijker maakt om te veel eten te voorkomen. Dit is vooral handig als je probeert af te vallen en je houdt aan een caloriearm dieet.

Goedkoopste Isolaat eiwit shake (TOP 3)

Gerelateerd: Nieuwsgierig naar eiwit poeder?

Waarom L-Carnitine en whey eiwit combineren?

Afzonderlijk gebruikt, hebben L-Carnitine en whey eiwit beide veel te bieden. Wanneer je ze samenvoegt, kun je nog meer voordelen ervaren, waaronder de volgende:

Spierpijn verminderen

De combinatie van L-Carnitine en Whey Protein kan ook spierpijn verminderen en het spierherstel verbeteren.

Het is bekend dat Whey Protein een van de beste supplementen is om te gebruiken voor een optimale spier-eiwitsynthese. L-Carnitine versnelt ook het herstelproces. Wanneer je het regelmatig gebruikt, kan het ook de hoeveelheid spierbeschadiging die je tijdens je trainingen ervaart, verminderen.

Als je jezelf in de sportschool kunt pushen zonder ernstige schade aan je spieren toe te brengen (je weet wel, het soort dat je een paar dagen uit de sportschool houdt terwijl je geneest), zul je sneller resultaten zien en vooruitgang blijven boeken. Door whey eiwit en L-Carnitine te combineren, kun je ervoor zorgen dat dit gebeurt.

SNELLERE GLYCOGEENAANVULLING

Glycogeen is de opgeslagen vorm van glucose, de favoriete energiebron van het lichaam. Als je sport, raakt je glycogeenvoorraad op. Om ze aan te vullen, moet je koolhydraten consumeren.

Wanneer de glycogeenvoorraden niet tijdig worden aangevuld, kan het zijn dat je minder energie hebt en dat je lichaam voedingsstoffen uit andere bronnen (zoals de aminozuren waaruit uw spierweefsel bestaat) zal moeten gebruiken om je te voorzien van brandstof.

Het niet aanvullen van glycogeen kan er ook voor zorgen dat je moeilijker kunt herstellen van je trainingen. Slecht herstel kan er op zijn beurt voor zorgen dat je niet het soort resultaten ziet waarnaar je op zoek bent.

Het toevoegen van L-Carnitine aan je whey eiwitshake na het trainen kan de natuurlijke glycogeenaanvulling van je lichaam ondersteunen. Het kan je helpen om ervoor te zorgen dat je goed herstelt en klaar bent voor je volgende training.

L-Carnitine zorgt ervoor dat glucose zo snel mogelijk in de spiercellen terechtkomt. Hierdoor kun je je glycogeenvoorraden snel aanvullen, vooral wanneer L-Carnitine wordt ingenomen naast een gezonde bron van koolhydraten.

Consequent blijven

Tenslotte, wanneer je whey eiwit combineert met L-Carnitine, kan het makkelijker voor je zijn om consistent te blijven met beide.

Je weet hoe belangrijk consistentie is als het gaat om het gebruik van supplementen. Je weet ook dat als Je meerdere supplementen neemt, het moeilijk kan zijn om ze allemaal bij te houden gedurende de dag.

Laten we zeggen dat je nieuw bent in het gebruik van L-Carnitine, maar al de gewoonte hebt om een Whey Protein shake te maken na je training. Als je er een gewoonte van wilt maken om dit nieuwe supplement regelmatig in te nemen, probeer het dan tegelijk met je Whey Protein in te nemen.

Dit is een voorbeeld van gewoonte stapeling. Het is een geweldige techniek om te proberen als je moeite hebt met het invoeren van nieuwe, gezonde gewoonten in je routine.

Hoe L-Carnitine en whey eiwit combineren?

Om het meeste uit je combinatie van L-Carnitine en whey eiwit te halen, zijn hier enkele tips om in gedachten te houden:

Juiste dosering

De gemiddelde dosis L-Carnitine varieert van 500-2.000 milligram. Wanneer je die hoeveelheid consequent inneemt na de training, kun je je inspanningen om gewicht te verliezen verbeteren en sneller droger worden.

Over het algemeen is het het beste als je ook na de training 20-25 gram eiwit consumeert. Het consumeren van deze hoeveelheid eiwit zorgt ervoor dat je voldoende aminozuren binnenkrijgt voor spierherstel.

Eiwit poeder

Als je L-Carnitine en whey eiwit niet afzonderlijk wilt afmeten, kun je op zoek gaan naar een eiwitpoeder. Gebruik dat eiwitpoeder in je pre- of post-workout shake.

Met een eiwitpoeder dat L-Carnitine en Whey Protein combineert, krijg je alles wat je nodig hebt met één schep eiwitpoeder. Hierdoor kan je tijd besparen zonder dat je je zorgen hoeft te maken over het overslaan van belangrijke supplementen.

Extra koolhydraten

Als algemene regel geldt dat mensen die vet proberen kwijt te raken met L-Carnitine de beste resultaten zien als ze het combineren met 30-40 gram koolhydraten.

Koolhydraten veroorzaken een verhoging van het insulinegehalte. Deze verhoging is nodig om L-Carnitine in de spiercellen te laten komen.

De combinatie van L-Carnitine en koolhydraten kan dit proces versnellen. Het levert ook meer glucose aan de spieren, voor betere energie, prestaties en herstel.

Als je een proteïnepoeder gebruikt dat whey eiwit combineert met L-Carnitine, probeer dan wat extra koolhydraten door je shake te mengen.

Een makkelijke koolhydraatbron nodig? Een grote banaan bevat ongeveer 30 gram koolhydraten. Hak er een in stukjes en doe ze in de blender om je shake romiger te maken, de smaak op te peppen en je herstel en vetverbranding te bevorderen.

Ervaar de magie

Ben je klaar om de magische combinatie van L-Carnitine en Whey Protein te ervaren? Volg dan snel deze tips en zie wat voor resultaten je kan halen.

Gerelateerd: 8 manieren om je gewichtsverlies te versnellen en meer vet te verbranden

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here